آموزش حجاب و عفاف
آیینه حجاب و عفاف
یک شنبه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11 قبل از ظهر ::  نويسنده : مهین پناهی
من بسیار زشت می دانم که جنازه زنان را پس از مرگ بر روی تابوت سر باز گذاشته و بر روی آن پارچه می اندازند که حجم بدن را برای بینندگان نمایش می دهد. مرا به روی تابوت آن چنانی نگذارید و بدن مرا بپوشانید. که خداوند تو را از آتش جهنم باز  دارد.(1)

این مقداری از وصیت حضرت زهراعلیها السلام به امیرالمومنین است و درس اوست به ما. وصیت و درس بانویی که در لحظه لحظه زندگی کوتاه خودش  چه در آن هنگام که در جنگ احد به مداوای مجروحان با حفظ حجابش می پرداخت(2) و چه در آن هنگام که با چادر خاکی  و حجاب زیبایش به دنبال شوهر  مظلومش  با فرزندان عزیزش به سمت مسجد می دوید و چه در آن هنگام که بین در و دیوار قرارش دادند، لحظه ای حجاب و عفافش را فراموش نکرد و چه زیبا حجاب و عفاف را به بانوان ما آموخت و تا آخرین لحظه که نه، حتی برای بعد از مرگش هم  به ما درس داد که موظب باشید بدنتان را نامحرم نبیند.
بله عزیزان در مکتب بانویی درس می آموزیم که حاضر نشد در مقابل نابینا بدون حجاب باشد(3) این آموزش ها از بانوییست که ارزش یک زن را به آن نمی داند که با نامحرم هم کلام شود بلکه ارزش زن را در آن می داند که نه نامحرم او را ببند و نه او نامحرم را ببیند.
و این چه  درس های بزرگی بود در آن زمان برای زنان عرب. زنان عربی که طواف را  لخت و عریان تا قبل از آن انجام می دادند و چه شده است ما را که امروز دوباره به قهقرا و عقب باز گشتیم. به عصری که زن هیچ ارزشی نداشت، جز ابزاری در دست مرد.
 




(1) بحارالانوار جلد 43، صفحه 189
(2)الخزاعی النیشابوری، همان کتاب، ج‏5، ص‏43
(3)
بحار الا نوار: ج 43، ص 91،


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ایینه حجاب وعفافو مشخصات لینک خود را در زیر نوشته و در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 131
بازدید کل : 38362
تعداد مطالب : 78
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

تبلیغات پیامکی